Tvůrci projektu Krajina – nejkrásnější učebnice II. zareagovali na potřebu pedagogů získat dlouhodobější podporu a inspiraci k inovacím ve výuce a vytvořili dlouhodobý nadregionálně využitelný vzdělávací program, kdy zpracování tématiky krajiny posloužilo jako účinný nástroj k prohlubování mezipředmětové spolupráce a rozvoji požadovaných klíčových kompetencí žáků a studentů, stejně tak jako začlenění průřezového tématu environmetnální výchovy do vyučování.
Lektorka ekovýchovy ve sdřužení Čmelák, Mgr. Monika Hošková DiS., dodává: „Projekt staví především na moderních aktivizujících metodách, projektovém vyučování a metodách konstruktivismu a kritického myšlení, které vedou efektivně k rozvoji znalostí, dovedností a posunu v postojích žáků.“
Metodička Bc. Veronika Mašková doplňuje: „Žáci, kteří prošli projektem Krajina, nejkrásnější učebnice II dokážou efektivněji pracovat s texty samostatně i v týmech. Lépe dovedou vybrat podstatné informace a předat je spolužákům. A co je důležité, nelekají se, když vidí, že budou pracovat s delším textem.“
Do projektu Krajina – nejkrásnější učebnice II. se zapojily stovky pedagogů, studentů a žáků ze základních a středních škol ze čtyř krajů - Libereckého, Královéhradeckého, Ústeckého a Středočeského. Vyvrcholením celého projektu je týdenní soustředění 20 pedagogů z celé České republiky od 29.6. do 6.7. 2013 v Jizerských horách.